IZ56 model differences |
This is a list of changes of IZ-56 motorcycles. Translation is like it is (still in progress). Most visible changes are front mudguard which was mounted to front fork and was moving with wheel on older models, on new models its mounted (stiff) to lower fork yoke. Front headlight has smaller diameter in new models and also speedo is different. Most interesting differences are oldest models neutral output under the right generator cover near the chain sprocket (newer output is under carburator), opposite electrics polarity (+ is in the frame), no brakelight etc. All this very old, old, new etc is confusing but its based on my experiaence and available information. If you know something I dont please inform me. As IZ49 and Planeta (1) are very closely related to IZ56, I would classify models as following: ... IZ49 very old IZ56 = Front mudguard down, big headlight, speedo transmission from engine, rear brake with cable, lots of cromed parts, long exchaust pipes/short mufflers, gearbox/engine vent is missing, lots of parts from IZ-49. Year: ~ -1958. old IZ56 = Mix of very old and new - battery/toolbox locks, short mufflers, lots of crome are gone. Front mudguard is still down, speedo trasmission, front headlight etc. still same as very old model. Year: ~ 1958 - 1960 new IZ56 = Front mudguard up in motocross style, smaller headlight, bigger rear light, speedo up to 120km/h with transmission from front wheel etc. but still with 2 seats (I have heard that export versions came with 1 seat since beginning). Year: ~ 1960 -1962 Planeta (1) ... |
Electrics | |||||
---|---|---|---|---|---|
Part | IZ49 | very old IZ56 | old IZ56 | new IZ56 | IZ Planeta (1) |
Relee |
Relee asub süütekarbis koos süüteluku ning süütepooliga (Pildil IZ350 millel oli sama süütekarp) |
Kaas on plekist |
Mõõtudelt nagu eelnev, plastikust kaanega. |
Kaas on plastikust. Eelmistest pisut suurem. |
|
Generaator | IZ49 generaator koos tsentrifugaalregulaatoriga. Mark: G36 45W 6V |
Mark: G36M 45W 6V |
|||
Kontaktid | Ei saa paigaldada uuemale genekale. Saab kasutada koos tsentrifugaalregulaatoriga. |
Müügil siiani motopoodides. Ei sobi IZ49 genekale, on liiga laiad ning ei sobi seetõttu tsentrifugaalregulaatoriga koos kasutamiseks, kuna see hakkab kontaktidele vastu käima. |
|||
Tulelüliti |
Lüliti kinnitub lenksule kahe poldiga. Lenksul on selleks 2 keermestatud auku. Teisel pildil näha lüliti ilma kesta ja lüliti hoovata. Kolmandal pildil sisu (punase noolega näidatud kohas siiski üks pisike jupp puudu). Lüliti töölesaamine on tõsine pind perses. Ettevaatust! Sisaldab mitut väga tillukest detaili, mis võivad lihtsasti konstruktsioonis oleva vedru abil minema lennata. Olge lahtivõtmisel hästi ettevaatlikud ning ärge tehke seda garaaazis. |
Käib vitsaga ümber lenksu. Töökindluse poolest kordades parem, seda ei saa aga öelda välimuse kohta. |
|||
Esituli / spidomeeter | --- Suur laterna korpus, signaallampe ja süütelukku ei sisalda (auke ei ole). Spido kuni 160km/h |
Suur laterna korpus, koos signaallampide ning süütelukuga. Spido sama nagu IZ49-l. |
Väike laternakorpus koos väiksema spidomeetriga (kuni 120km/h) |
||
Tagatuli |
|
Ma ei ole kindel kumb pildil olev tulekate on õige. Klaasi suurus on erinev ning samuti ei ole ühel neist juhtme auku. Kuna IZ56 tulejuhe tuleb porika seest, siis võiks 1. variant olla õige, aga kindel ei ole. |
Orienteeruda võib piduritule lüliti järgi. Kui selle kinnitus on raamil olemas siis oli masinal ilmselt ka pidurituli. See kinnitus asub raami küljes piduripedaali taga. Vt. pilti. |
Piduritulega tuli Kas keegi teab, mis hetkest hakati piduritule lülitit paigaldama küljekarpi? |
|
Süütevõti |
Sabas on hark küljekarbi avamiseks |
||||
Vabakäigutule kontakt | puudub | Kontakt veohammasratta juures |
Kontakt karpa all |
||
Esitule pirn |
Pirn käis spetsiaalse vahetüki (3-4 pilt) abil reflektorisse. |
Intake/Exchaust | |||||
---|---|---|---|---|---|
Part | IZ49 | very old IZ56 | old IZ56 | new IZ56 | IZ Planeta (1) |
Sisselaskekollektor / silinder | Kollektor puudub, karpa käib otse silindri küljes oleva toru otsa. |
Pikk arv. malmist toru. Silindri ribidesse on tehtud sisselõige, kusjuures ülaserv on kaarjas. |
Alumiiniumist lühike kollektor, kaarja sisselõike asemel on sirge. |
Poltide asetus teine võrreldes eelnevatega - poldid asetsevad kollektori külgedes, mitte all ja peal. |
|
Leegitoru ja summuti | Kalasaba-summutid. Pildil IZ350 millel samasugused summutid, kuid puuduvad siseküljel olevad pesad, et amort mööda mahuks käima. |
Leegitorud pikemad, ja summutid lühemad kui uuemal mudelil. Summuti on lahtivõetav - keerates lahti summi otsas oleva mutri, tuleb ära summi ots (originaalis kroomitud) ja ka sõelad. Summutid kinnituvad sama poldi alla, kuhu tagumised jalarauadki. veel pilte summutist |
Summutite kinnituseks on raami küljes eraldi poldiaugud, tagumiste jalaraudade kinnituste all. |